Render PRO

Dlaczego Render PRO

To nowoczesny moduł, dzięki któremu w prosty i przyjemny sposób wygenerujesz profesjonalną, fotorealistyczną wizualizację wnętrza. Główną zaletą narzędzia jest osiągnięcie doskonałej jakości przy stosunkowo krótkim czasie obliczeń. Moduł Render PRO sprawi, że Twoje projekty staną się jeszcze bardziej atrakcyjne i przyciągną uwagę klientów.

Z modułem Render PRO współpracuje aplikacja obserVeR, czyli nasza przeglądarka plików VR. Pozwala ona na prezentowanie projektów stworzonych w naszych programach w formie wirtualnego spaceru – na monitorze komputera lub za pomocą gogli VR 3D HTC Vive.

Jak działa rendering

Rendering w naszym autorskim narzędziu polega na wyliczeniu globalnego oświetlenia sceny (Global Illumination) oraz analizie ścieżek, które pokonują promienie od źródła światła, załamując się i odbijając od różnych powierzchni w scenie. Służą do tego specjalistyczne algorytmy: Radiosity, Ray tracing i Path tracing.

Co zrobisz

Wygenerujesz wizualizację

Wygenerujesz wizualizację
Czas renderowania liczony w minutach, a nie w godzinach

Zapiszesz wizualizację w formie grafik

Zapiszesz wizualizację w formie grafik
Dzięki wygodnemu interfejsowi, jest to proces podobny do robienia zdjęć aparatem fotograficznym

Dodasz filtry i zmienisz oświetlenie

Dodasz filtry i zmienisz oświetlenie
To prosty sposób na zmianę „klimatu” sceny

Stworzysz animacje i filmy AVI

Stworzysz animacje i filmy AVI
Wygenerowaną wizualizację możesz zaprezentować klientowi w formie filmu w jakości full HD.

Zaprezentujesz w aplikacji obserVeR

Zaprezentujesz w aplikacji obserVeR
Zaproś klienta na wirtualny spacer po zaprojektowanym wnętrzu.

Uzyskasz animację sferyczną i panoramę 360

Uzyskasz animację sferyczną i panoramę 360
To wyjątkowa forma prezentacji projektu, możliwa dzięki algorytmowi Path tracing.

Poznaj Render PRO

Jeżeli chcesz przetestować moduł, znajdziesz go w programach
dostępnych w formie klucza czasowego

Algorytmy w Render PRO

Nasza nowa metoda wyliczania oświetlenia globalnego, która dodatkowo analizuje również promienie odbite i załamane. Łączy więc działanie Radiosity i Ray tracingu. Polega na sprawdzaniu, czy do danego piksela trafia promień z wylosowanego źródła światła, z uwzględnieniem odbijania i pochłaniania światła przez różne powierzchnie (jedna taka próbka to tzw. sample, a program przeprowadza ich miliony, więc operujemy megasamplami). Analizowany jest każdy piksel z osobna. Obliczenia w trybie najwyższej jakości trwają dłużej od obliczeń Radiosity, ale dają jeszcze doskonalsze rezultaty, czasem nie do odróżnienia od prawdziwej fotografii! Renderowany jest jedynie aktualny widok, a efekty wyświetlają się na bieżąco na podglądzie w dole ekranu. Proces obliczeń jest interaktywny – w ich trakcie można zmieniać parametry materiałów np. odbicia i chropowatość, tryb pracy (np. z podglądu na wysoką jakość), rozdzielczość wynikowego obrazu, parametry tonacji barwnych i filtry obrazu. Moduł Render PRO w momencie użycia opisywanego algorytmu może obsługiwać wiele kart graficznych, a szybkość obliczeń jest skalowana proporcjonalnie do wydajności pojedynczej karty graficznej. Dzięki temu nasze programy potrafią renderować jedno ujęcie kamery równolegle nawet na kilkunastu kartach graficznych. Path tracing umożliwia również tworzenie ilustracji i animacji sferycznych (360o), w celu udostępniania ich na profilu osobistym lub firmowym na Facebooku.

Czyli „śledzenie promieni” to technika służąca do obliczania odbić promieni od obiektów lustrzanych i załamań przy przenikaniu przez obiekty przezroczyste. Uzupełnia scenę o promienie pominięte przez metodę Radiosity, która uwzględnia jedynie światło rozproszone. Zapewnia realistyczne połyski na metalu i ceramice oraz naturalny wygląd szkła, a także wielokrotne odbicia w lustrach. W najnowszej wersji całość obliczeń Ray tracingu zachodzi na karcie graficznej, co pozwoliło na wyśrubowanie jego parametrów na każdym komputerze: analizowane jest 20 załamań i 20 odbić dla każdego promienia i przeliczane są aż 32 próbki na 1 piksel! (program 32 razy sprawdza, czy w dany piksel ekranu trafia odbity lub załamany promień). Ustawienie wszystkich parametrów i poziomu jakości automatycznie na najwyższym poziomie zapewni najlepsze rezultaty i zdecydowanie ułatwi pracę każdemu użytkownikowi. Dzięki tej innowacyjnej metodzie Twoja aranżacja nabierze przekonującej realności.

Oblicza globalne oświetlenie (GI) (czyli rozkład światła pośredniego, odbitego od różnych powierzchni i rozproszonego w scenie). Największa przewaga naszej metody nad innymi metodami obliczeniowymi GI polega na tym, iż raz obliczony rozkład oświetlenia jest pamiętany, co pozwala oglądać scenę z dowolnego punktu bez nowych obliczeń. To bardzo ułatwia nagrywanie filmów w wyrenderowanych wnętrzach. Proces obliczeń GI jest interaktywny – po wybraniu przycisku START można zmieniać jego ustawienia (parametry GI) oraz właściwości świateł (np. kolor, intensywność, styl świecenia) czy materiałów emisyjnych (czyli dowolnych tekstur z nadaną właściwością wydzielania światła do otoczenia), a także zmieniać tonacje barwne (filtry analogiczne do fotograficznych). Program wyświetli efekty zmian po paru sekundach.

Galeria

Obejrzyj projekty wykonane w programie przez naszych użytkowników

Obejrzyj animację wykonaną w programie CAD Decor PRO z użyciem Render PRO

Moduły w naszych programach

CAD Decor PRO
CAD Decor
CAD Kuchnie MAX
CAD Kuchnie
CAD Rozkrój
Render PRO
Szafy wnękowe
Edytor szafek
Edytor płytek
obserVeR
CAD Rozkrój
zintegrowany
opcja
niedostępny

Uwaga!

Programy CAD Projekt K&A na kartach graficznych innych niż NVIDIA GeForce nie będą funkcjonować.
Informujemy, że CAD Projekt K&A zapewnia wsparcie techniczne dla swojego oprogramowania działającego na sprzęcie zgodnym z wymogami producenta wraz z aktywnym pakietem serwisowym. W przypadku posiadania karty graficznej starszej generacji, należy zweryfikować jej wydajność względem naszej tabelki. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się naszym wsparciem technicznym.