Render PRO

R

ender PRO to nowoczesne narzędzie służące do bardzo zaawansowanej wizualizacji wnętrz (domów, mieszkań i innych powierzchni użytkowych oraz komercyjnych). Głównym zadaniem tego dodatkowego modułu jest zapewnienie doskonałej jakości wizualizacji w jak najkrótszym czasie. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu współdziałania procesora karty graficznej (GPU) i wielordzeniowej natury nowoczesnego procesora (CPU). Rendering w naszym autorskim narzędziu polega na wyliczeniu globalnego oświetlenia sceny (Global Illumination) oraz na analizie ścieżek, które pokonują promienie od źródeł światła, załamując się i odbijając od różnych powierzchni w scenie. Służą do tego specjalistyczne algorytmy: Radiosity, Ray tracing i Path tracing, które pokrótce opisujemy poniżej.

Od marca 2018 roku z modułem Render PRO współpracuje aplikacja obserVeR, czyli nasza przeglądarka plików VR. Pozwala ona na prezentowanie projektów stworzonych w programach CAD Projekt K&A z modułem Render PRO w formie wirtualnego spaceru – na monitorze komputera lub za pomocą gogli VR 3D HTC Vive.

baner_obserVeR

Radiosity (metoda energetyczna) – oblicza globalne oświetlenie (GI) (czyli rozkład światła pośredniego, odbitego od różnych powierzchni i rozproszonego w scenie). Największa przewaga naszej metody nad innymi metodami obliczeniowymi GI polega na tym, iż raz obliczony rozkład oświetlenia jest pamiętany, co pozwala oglądać scenę z dowolnego punktu bez nowych obliczeń. To bardzo ułatwia nagrywanie filmów w wyrenderowanych wnętrzach. Proces obliczeń GI jest interaktywny – po wybraniu przycisku START można zmieniać jego ustawienia (parametry GI) oraz właściwości świateł (np. kolor, intensywność, styl świecenia) czy materiałów emisyjnych (czyli dowolnych tekstur z nadaną właściwością wydzielania światła do otoczenia), a także zmieniać tonacje barwne (filtry analogiczne do fotograficznych). Program wyświetli efekty zmian po paru sekundach.

Ray tracing – czyli „śledzenie promieni” to technika służąca do obliczania odbić promieni od obiektów lustrzanych i załamań przy przenikaniu przez obiekty przezroczyste. Uzupełnia scenę o promienie pominięte przez metodę Radiosity, która uwzględnia jedynie światło rozproszone. Zapewnia realistyczne połyski na metalu i ceramice oraz naturalny wygląd szkła, a także wielokrotne odbicia w lustrach. W najnowszej wersji całość obliczeń Ray tracingu zachodzi na karcie graficznej, co pozwoliło na wyśrubowanie jego parametrów na każdym komputerze: analizowane jest 20 załamań i 20 odbić dla każdego promienia i przeliczane są aż 32 próbki na 1 piksel! (program 32 razy sprawdza, czy w dany piksel ekranu trafia odbity lub załamany promień). Ustawienie wszystkich parametrów i poziomu jakości automatycznie na najwyższym poziomie zapewni najlepsze rezultaty i zdecydowanie ułatwi pracę każdemu użytkownikowi. Dzięki tej innowacyjnej metodzie Twoja aranżacja nabierze przekonującej realności.

Path tracing – nasza nowa metoda wyliczania oświetlenia globalnego, która dodatkowo analizuje również promienie odbite i załamane. Łączy więc działanie Radiosity i Ray tracingu. Polega na sprawdzaniu, czy do danego piksela trafia promień z wylosowanego źródła światła, z uwzględnieniem odbijania i pochłaniania światła przez różne powierzchnie (jedna taka próbka to tzw. sample, a program przeprowadza ich miliony, więc operujemy megasamplami). Analizowany jest każdy piksel z osobna. Obliczenia w trybie najwyższej jakości trwają dłużej od obliczeń Radiosity, ale dają jeszcze doskonalsze rezultaty, czasem nie do odróżnienia od prawdziwej fotografii! Renderowany jest jedynie aktualny widok, a efekty wyświetlają się na bieżąco na podglądzie w dole ekranu. Proces obliczeń jest interaktywny – w ich trakcie można zmieniać parametry materiałów np. odbicia i chropowatość, tryb pracy (np. z podglądu na wysoką jakość), rozdzielczość wynikowego obrazu, parametry tonacji barwnych i filtry obrazu. Moduł Render PRO w momencie użycia opisywanego algorytmu może obsługiwać wiele kart graficznych, a szybkość obliczeń jest skalowana proporcjonalnie do wydajności pojedynczej karty graficznej. Dzięki temu nasze programy potrafią renderować jedno ujęcie kamery równolegle nawet na kilkunastu kartach graficznych. Path tracing umożliwia również tworzenie ilustracji i animacji sferycznych (360o), w celu udostępniania ich na profilu osobistym lub firmowym na Facebooku.

Czas renderowania: 56 sekund
Karty graficzne: GeForce GTX 1080, GeForce GTX 980 Ti
Rozdzielczość: Full HD
Ilość powierzchni: 286388

Czas renderowania: 7 min. 55 sekund
Karty graficzne: GeForce GTX 1080, GeForce GTX 980 Ti
Rozdzielczość: 3840×2160 4K

Czas renderowania: 5 min. 12 sekund
Karty graficzne: GeForce GTX 1080, GeForce GTX 980 Ti
Rozdzielczość: 3840×2160 4K

Widok z programu CAD Decor PRO 3.0
przy tworzeniu panoramy sferycznej

Karty graficzne: GeForce GTX 1080, GeForce GTX 980 Ti
Rozdzielczość: 3840×2160 4K
Ilość powierzchni: 1879346

Najmocniejsze strony nowej wersji Rendera PRO

  • szybkość renderowania, dzięki której zaskakująco realistyczne efekty uzyskiwane są w minuty, a nie godziny
  • przyjazny interfejs, ułatwiający osiągnięcie fotorealistycznych efektów renderingu bez specjalistycznej wiedzy
  • pomoc w kadrowaniu widoku w postaci siatki, jak w aparacie fotograficznym, pojawiającej się na podglądzie projektu
  • prosta zmiana „klimatu” sceny, dzięki jeszcze większej ilości filtrów tonacji barwnych
  • ergonomia pracy, dzięki wielu rozdzielczościom do wyboru (aż do 5760×3240) i trzem poziomom działania Path tracingu, wpływającym na czas renderingu: podgląd, standard i wysoka jakość.

Wymagania systemowo-sprzętowe dla Rendera PRO

  • procesor: czterordzeniowy 3 GHz, Cache 3 MB;
  • pamięć RAM: 16 GB;
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce **** z pamięcią 3-4 GB RAM (rekomendacja dla projektów poniżej 2 milionów powierzchni*)/ NVIDIA GeForce ***** z pamięcią powyżej 4 GB RAM (rekomendacja dla projektów powyżej 2 milionów powierzchni*)
  • przykładowa optymalna konfiguracja: Windows 10 – 64-bitowy, pamięć RAM: 16 GB, procesor Intel Core i5 7500, karta NVIDIA GeForce ***** (zobacz zestawienie przykładowych kart graficznych tutaj)

*podane liczby powierzchni mają charakter orientacyjny i mogą odbiegać od podanych wartości; dotyczy działań na renderze Path tracing i w nowej dokumentacji technicznej.

UWAGA! Programy CAD Projekt K&A na kartach graficznych innych niż NVIDIA GeForce nie będą funkcjonować.
Informujemy, że CAD Projekt K&A zapewnia wsparcie techniczne dla swojego oprogramowania działającego na sprzęcie zgodnym z wymogami producenta wraz z aktywnym pakietem serwisowym. W przypadku posiadania karty graficznej starszej generacji, należy zweryfikować jej wydajność względem naszej tabelki. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się naszym wsparciem technicznym.

Chcesz przetestować Render PRO z którymś z naszych programów ?

Przygotowaliśmy dla Ciebie coś specjalnego…

PORFTOLIO

Tutaj prezentujemy projekty i fotorealistyczne wizualizacje wykonane w naszych programach. Zarówno nasze ulubione projekty, jak i te wybrane z galerii projektantów.

1507808321_1335771479_caddecorpro-30