Strona główna > Oświadczenie

Oświadczenie

Oficjalne oświadczenie firmy CAD Projekt K&A w odpowiedzi na petycję użytkowników

W związku z zainicjowaną przez p. Magdalenę Rutkowską petycją pt. Płacisz abonament, pracujesz w Cad Decor ? Żądasz poprawnie działających funkcji programu!, opublikowaną dnia 22.05.2024 w serwisie Petycjeonline.com, postanowiliśmy odnieść się do przedstawionych w ww. dokumencie uwag.

Prace nad poprawnym działaniem programu

Nieustannie prowadzimy prace programistyczne, których celem jest zapewnienie poprawnego funkcjonowania programu, a zgłoszenia otrzymywane od naszych klientów są na bieżąco obsługiwane przez Dział Wsparcia Technicznego. W przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości w działaniu oprogramowania, prosimy o każdorazowe zgłaszanie tego naszej firmie.

Road Mapa i terminowość przy wprowadzaniu nowości

Zdajemy sobie sprawę, że nie dotrzymaliśmy terminów przedstawionych w opublikowanej dnia 10.02.2021 Road Mapie i ostatni z zawartych w niej punktów jeszcze nie został zrealizowany. Przepraszamy za to. Niestety, podczas prac programistycznych trudno przewidzieć ich koniec, ponieważ na każdym etapie pojawiają się nowe pomysły i rozwiązania wydłużające cały proces. W związku z powyższym zaplanowany na przełom 2022 i 2023 roku Moduł budowy pomieszczenia już teraz jest bardziej zaawansowanym narzędziem niż wskazywały na to założenia sprzed dwóch lat. Mamy świadomość, że Road Mapa często stanowi punkt odniesienia przy ocenie działań naszej firmy, jednak nie jest ona już dokumentem aktualnym. Liczymy, że gdy Moduł będzie gotowy, w pełni odpowie na niezaspokojone dotąd potrzeby.

Założenia Pakietu serwisowego

Nasze oprogramowanie jest dystrybuowane na licencji bezterminowej wraz z rocznym Pakietem serwisowym (gwarancją serwisową). Nie pobieramy opłat abonamentowych za zakupione oprogramowanie. Po zakończeniu rocznego Pakietu serwisowego nabywca oprogramowania ma możliwość wykupienia Pakietu serwisowego na kolejny rok, jednak nie jest to obligatoryjne ani niezbędne do korzystania z oprogramowania. Roczny Pakiet serwisowy, zarówno otrzymany wraz z oprogramowaniem, jak i zakupiony później, upoważnia przede wszystkim do:

  • dostępu do bezpłatnego serwisu oprogramowania wraz ze Wsparciem technicznym,
  • uzyskania bezpłatnych aktualizacji oprogramowania za pośrednictwem Internetu.

W ramach ww. aktualizacji zapewniamy dostęp do uaktualnień plików programowych, zawierających poprawki zgłaszanych przez użytkowników błędów, zmiany zapewniające kompatybilność z bieżącymi aktualizacjami systemu Windows, sterowników sprzętowych, jak również z nowymi wersjami komponentów komputerowych, a ponadto dostęp do nowości (zgodnych z posiadaną wersją oprogramowania). Jak wspomnieliśmy wyżej, nie jest to obligatoryjne i jako producent nie gwarantujemy, że w danym okresie posiadania Pakietu serwisowego wprowadzenie takich nowości będzie miało miejsce.

Częstotliwość aktualizowania baz produktowych

Z perspektywy praw własności w programach CAD Decor PRO, CAD Decor i CAD Kuchnie istnieją dwa rodzaje baz danych: należące do firmy CAD Projekt K&A (m.in. Uniwersalna Baza Drzwi i Okien czy bazy z serii Wybór Projektantów) oraz bazy producentów. W przypadku baz własnych posiadamy pełne prawo do decydowania o ich zawartości tj. materiałach i modelach oraz datach aktualizacji, jednak zdecydowaną większość z baz dostępnych w programach stanowią bazy producenckie, w odniesieniu do których jesteśmy jedynie wykonawcą odpowiedzialnym za przygotowanie bazy w określonym formacie, zgodnym z oferowanymi programami, na podstawie umowy zawartej bezpośrednio z producentem.

Każdorazowo zrzekamy się praw autorskich, a tym samym praw osobistych i majątkowych, które upoważniałyby nas do decydowania o kształcie bazy danych oraz czerpania z niej korzyści finansowych. Ponieważ bazy pozostają własnością podmiotów zewnętrznych, to do nich należą decyzje o tym, jakie produkty mają się w nich znajdować, kiedy lub czy należy wykonać aktualizacje oraz w jakim zakresie. Jako firma dokładamy wszelkich starań, aby zachęcić jak największe grono dostawców do prezentowania oferty w naszych programach oraz do regularnego zamieszczania aktualizacji, dzięki którym bazy mają wyższą wartość dla projektantów.

Proces przygotowania każdej z baz danych stanowi osobny projekt i rozpoczyna się od uzgodnień zakresu prac. Nasi specjaliści doradzają klientom i weryfikują materiały dostarczone przez producenta, mające posłużyć do stworzenia bazy. Niezależnie od tego, czy producent posiada już gotowe bryły modeli 3D stworzone przez zewnętrznych dostawców, czy ich opracowanie leży w gestii CAD Projekt K&A, ostatecznie są one każdorazowo weryfikowane i dostosowywane przez naszych grafików do poprawnego funkcjonowania w ramach programu i prezentacji w wizualizacji, a następnie sprawdzane bezpośrednio w naszym oprogramowaniu. Na wszystkich etapach staramy się uświadamiać kontrahentów o tym, jak istotne jest wykonanie modeli w odpowiednim standardzie.

Ewentualne błędy w bazach można zgłaszać za pośrednictwem formularza kontaktowego do Działu Wsparcia Technicznego, który po weryfikacji skieruje je do poprawy. Błędy nie są usuwane tylko w przypadku, gdy minął okres dystrybucji bazy zdefiniowany w umowie pomiędzy producentem a naszą firmą. Bazy podlegające dystrybucji są dostępne na naszej stronie www oraz w Aktualizatorze internetowym.

Pragniemy zaznaczyć, że bazy danych, które raz zostały zainstalowane w programie, nie są z niego usuwane, lecz mogą być jedynie nadpisane poprzez instalację ich nowszej wersji. Oznacza to, że użytkownicy, którzy korzystają z programu od dłuższego czasu lub posiadają jego starszą wersję instalacyjną będą posiadali dostęp do wcześniej wydanych baz danych, które to decyzją producenta mogły nie zostać nigdy później zaktualizowane. Starsze bazy odbiegają standardem od tych przygotowywanych obecnie. Wynika to m.in. ze zmian, jakie zaszły w programie. Po udostępnieniu wersji 4.X i 8.X, działających na 64-bitowym środowisku, zwiększyła się wydajność programów, dzięki czemu obecnie tworzone bryły 3D mogą posiadać większą liczbę powierzchni i dokładniejsze odwzorowanie.

Obsługa zgłoszeń przez Dział Wsparcia Technicznego

Wszelkie zgłoszenia dotyczące niewłaściwego działania oprogramowania, wpływające od użytkowników, traktowane są z należytą starannością i profesjonalizmem. Brak wskazywania przez Dział Wsparcia Technicznego terminów rozwiązywania zgłoszeń nie jest podyktowany lekceważeniem klientów, lecz złożonością procesu, jaki ma miejsce od momentu przyjęcia zgłoszenia przez jego rozwiązanie, a skończywszy na dystrybucji poprawki. W samym procesie zachodzi wiele czynników, które uniemożliwiają choćby oszacowanie terminu realizacji wprowadzenia poprawek.

Przyjmując zgłoszenie od klienta, Dział Wsparcia Technicznego sprawdza powtarzalność błędu (kroki jego wywołania), co jest niezbędne, aby podjąć jakiekolwiek działania naprawcze. Klient zgłaszający błąd przedstawia serwisantom efekt błędnego działania, a nie jego przyczynę. Każdorazowo oceniamy, czy błąd jest powtarzalny oraz czy łatwo go wywołać. Często zdarza się tak, że w celu ustalenia drogi wywołania błędu trzeba podjąć szereg czasochłonnych prac, a czas osiągnięcia oczekiwanych rezultatów jest trudny do oszacowania. Należy tutaj podkreślić, że dodatkowo procedura komplikuje się, gdy wystąpienie błędu jest unikatowe dla poszczególnych konfiguracji sprzętowych. W skrajnych przypadkach konieczne jest tworzenie zmodyfikowanych plików programu, dostarczanie ich osobom zgłaszającym i zbieranie od nich informacji zwrotnych o zachowaniu się programu.

Po wszczęciu powyższych działań oceniamy łatwość wywołania błędu, jego zasięg, wpływ wykrytej usterki na użytkowanie programu oraz stopień skomplikowania koniecznych zmian. Na tej podstawie ustalana jest kolejność wdrażania poprawek. Zgłoszenia dotyczące mniej skomplikowanych problemów zostają rozwiązane szybciej niż błędy o najwyższym priorytecie, którego poprawki wymagają rozległych zmian w kodzie programu. Dodatkowo, przy wprowadzaniu każdej poprawki, musimy uwzględnić jej wpływ na inne funkcje programu oraz związki pomiędzy poszczególnymi plikami. Następnie Dział Testów weryfikuje, czy wprowadzona poprawka jest skuteczna oraz czy nie wygenerowała innych wad. Czas przeprowadzenia tych działań również trudno oszacować. Potencjalne wykrycia kolejnych wad wymagają ponownego przeprowadzenia wszystkich ww. procedur, a sama złożoność testów jest wprost proporcjonalna do złożoności poprawki błędu. Gdy testy zakończą się pomyślnie należy ocenić, czy wdrażana poprawka nie jest powiązana z innymi zmiennymi, na których wspomniane procedury trzeba również przeprowadzić.

Jak przedstawiliśmy powyżej, rozwiązywanie wpływających od klientów zgłoszeń jest procesem złożonym, który z powodu wielu czynników może być długotrwały, a oszacowanie wprowadzenia poprawek, zarówno przez Dział Wsparcia Technicznego, jak i Dział Programistyczny jest trudne.

Poniżej załączamy filmy pokazujące aktualny stopień zaawansowania prac nad nowymi funkcjami. Forma filmów jest surowa, ponieważ ich rolą nie jest reklama czy prezentacja gotowego komponentu, a dokumentacja prowadzonych działań.

01
02 01
04 01
03 01

Z poważaniem

Zarząd firmy CAD Projekt K&A