Infolinia: +48 61 662 38 83
Masz pytanie?
Zadzwoń
Małgorzata Kubaszewska
Małgorzata Kubaszewska
Product Manager
+48 884 890 950
Marcin Pietrzyk
Marcin Pietrzyk
Product Manager
+48 500 296 521
Anna Spalony
Anna Spalony
Product Manager
+48 506 090 360
Agnieszka Siemion-Piechowiak
Agnieszka Siemion-Piechowiak
Product Manager
+48 512 312 454
Strona główna > Array > Optymalizacja renderingu. Jak zmniejszenie powierzchni i gęstości siatki wpływa na efektywność procesu?

Optymalizacja renderingu. Jak zmniejszenie powierzchni i gęstości siatki wpływa na efektywność procesu?

Optymalizacja renderingu. Jak zmniejszenie powierzchni i gęstości siatki wpływa na efektywność procesu?

Projektowanie stawia przed użytkownikami wyzwania związane z efektywnym renderowaniem scen. Jednym z kluczowych czynników wpływających na płynność procesu jest kontrola liczby powierzchni i gęstości siatki. Odpowiedzią na te potrzeby jest wprowadzony do naszego oprogramowania nowy algorytm redukujący gęstość siatki, z którego skorzystać możecie w Konwerterze 3D.

Jakie są konsekwencje tego zabiegu?
Mniejsze modele, pomimo zmniejszenia gęstości siatki, nie oznaczają utraty jakości. Wpływają korzystnie na czas obliczeń Global Illumination (GI) oraz na ilość pamięci wykorzystywanej przez program. W praktyce oznacza to, że renderowanie mniejszych obiektów staje się szybsze i bardziej efektywne.
W przypadku dużych modeli, zwłaszcza w obszernych projektach, można napotkać na problem braku pamięci operacyjnej RAM czy nawet pamięci karty graficznej VRAM niezbędnej do wyrenderowania sceny na karcie graficznej. Chociaż pamięć operacyjna może być przenoszona na dysk, rendering wymaga wystarczającej ilości pamięci RAM na karcie graficznej. Nawet zmiana rozdzielczości na niższą nie zawsze jest rozwiązaniem, co zmusza do wyboru pomiędzy okrojeniem sceny a inwestycją w kartę graficzną z większą ilością pamięci.
Optymalizacja nie ogranicza się jedynie do samej siatki, ale obejmuje również zewnętrzne czynniki. Zamknięcie wszystkich programów, takich jak przeglądarki z dużą liczbą otwartych zakładek, które również korzystają z pamięci operacyjnej RAM, może przyczynić się do poprawy sytuacji.
Korzyści płynące z mniejszych modeli są zauważalne nie tylko podczas renderowania, ale także podczas zapisywania projektów. Proces ten staje się szybszy, a projekty zajmują mniej miejsca, co tworzy liniową zależność pomiędzy wielkością modelu a efektywnością pracy.
Podsumowując, kontrola liczby powierzchni i gęstości siatki to kluczowy aspekt optymalizacji procesu renderowania, wpływający nie tylko na jakość, lecz także na czas i wydajność pracy.

a0
22 lutego 2024
X

Ta strona wykorzystuje pliki cookie! Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close