PL EN
ul. Rubież 46, 61-612 Poznań
+48 61 662 38 83
Serwis: +48 61 642 90 82

VinterioR, obserVeR…o co chodzi z tą wirtualną rzeczywistością?

,,Przez wiele dekad technologie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej były domeną fantastyki naukowej. Dopiero postęp technologiczny umożliwił opracowanie oraz popularyzację wydajnych i tanich urządzeń (m.in. smartfonów, hełmów, okularów), które mogą pełnić rolę powszechnie dostępnych platform dla usług, produktów […]” – komentuje Chris Chute, wiceprezes działu Consumer Insights and Analysis w IDC (https://www.forbes.pl/technologie/rosnie-rynek-vr-i-ar-do-2020-r-wyniesie-162-mld-dol/zl96qvl).Początkowo przypisywana jedynie branży rozrywkowej, teraz używana również w marketingu, sprzedaży, a nawet w medycynie! Wirtualna rzeczywistość coraz śmielej rozpycha się pośród formatów reklamowych, a jak wiadomo reklama dźwignią handlu…

Czym jest VR i jak można wykorzystać go w biznesie?

Z definicji wirtualna rzeczywistość to stworzony za pomocą technologii informatycznej trójwymiarowy obraz, który imituje świat realny. A więc jest to wygenerowane komputerowo otoczenie, w którym możemy się całkowicie zanurzyć. Aby tego dokonać potrzebujemy specjalnych gogli VR, które wyświetlają obraz w 3D i 360 stopniach. Mając gogle na oczach nie widzimy żadnych elementów świata rzeczywistego. Dodatkowo ze  słuchawkami  jeszcze bardziej poddajemy się wrażeniu znajdowania się w nowej rzeczywistości. Mając gogle na oczach, odizolowani od obrazów i dźwięków z otoczenia, możemy całkowicie przenieść się do wygenerowanej komputerowo rzeczywistości. I teraz wyobraźmy sobie, że zabierasz klienta na spacer po mieszkaniu, które wcale jeszcze nie powstało, albo jest przed remontem, gdzie będzie zmieniany jego układ. Lub jako deweloper przedstawiasz wirtualne osiedle. A nawet jako producent wyposażenia wnętrz przedstawiasz swoje  produkty w digitalowym showroom’ie. No właśnie! Klient już kocha to, co dla niego stworzyłeś!  Ile z Twojej konkurencji ma  możliwość pokazywania produktu wirtualnie? Skuteczne kampanie marketingowe w świecie VR pokazują, że im więcej zmysłów zaangażujemy w doświadczenie VR, tym lepszy efekt zrobi ono na użytkownikach.

Wirtualna rzeczywistość w ofercie CAD Projekt K&A

Aplikacja obserVeR

Służy do prezentowania wirtualnie Twojego projektu. Generowana jest przy użyciu Modułu Renderingu Profesjonalnego. Posiadając CAD Decor PRO lub po prostu Moduł Render PRO do Twojego programu możesz stworzyć prezentację VR. Dzięki temu możliwe jest swobodne poruszanie się po projekcie, zapoznanie się z kolorystyką i układem mebli oraz wyposażeniem, ale co najważniejsze, z funkcjonalnością  wnętrza. To idealne rozwiązanie na te czasy, kiedy  bezpośredni kontakt z klientem jest niemożliwy lub niewskazany. E-mail czy głos w słuchawce nie zobrazuje Twojego projektowego zamysłu tak jak wirtualna rzeczywistość. A co jeśli nie masz gogli? Możesz ten projekt zaprezentować jako spacer po ekranie komputera, gdzie poruszamy się strzałkami na klawiaturze.

Marka Vinterior

Młoda marka należąca do CAD Projekt K&A zajmuje  się przygotowaniem interaktywnych prezentacji VR wzbogaconych o ruch, dźwięk i inne elementy. Oferta skierowana jest do deweloperów, producentów, architektów, marketerów oraz innych profesjonalistów, bez ograniczeń. Vinterior po kilku miesiącach na rynku otrzymał nagrodę Dobrego Designu 2018 w kategorii HardWare i Software dla architektów, co czyni ją jeszcze bardziej wartą uwagi…

  • DEWELOPERZY. Szczególnie widoczny jest potencjał dla branży deweloperskiej, gdzie nierzadko sprzedaje się przysłowiową dziurę w ziemi. Wyobraźmy sobie, że deweloper zamiast ulotek czy makiet prezentuje przyszły budynek w niemal rzeczywistej formie… Dzięki prezentacjom w świecie wirtualnym deweloperzy mogą pokazywać w pełni wyposażone mieszkania, jeszcze w trakcie ich powstawania.
  • BRANŻA PRODUKCYJNA. W Vinterior możliwe jest zmienianie wyposażenia wnętrza, kolorów tekstur itd. co otwiera możliwości przed firmami produkcyjnymi, od branży meblarskiej po dekoracje wnętrz. Stworzony przez nasz team projekt może przybrać formę prezentacji lub całego, nieograniczonego przestrzenią, showroom’u. Oferta skierowana do producentów to możliwość prezentowania całych kolekcji w jednym miejscu. Możliwe jest wykonanie wirtualnej sali sprzedaży lub mieszkania wyposażonego w produkty z oferty. Można również wykonać wirtualny katalog, który zawierałyby informacje techniczne i wyświetlał różne  elementy.  Zobacz przykładowe realizacje.

Podsumowując, różnica między obserVeR’em a Vinterior’em polega na… funkcjonalności oraz wykonaniu. 

Jeśli masz pytania odnośnie któregoś z przedstawionych rozwiązań, skontaktuj się z nami:

Zobacz filmy prezentujące obserVeR:

Zobacz filmy prezentujące Vinterior:

Related Posts

X

Ta strona wykorzystuje pliki cookie! Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij OK. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Dowiedz się więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close